Pages

Wednesday, October 21, 2015

Rabu yang sibuk

 Hari ini Rabu kami belajar huruf Abc.. Mama berjaya download semalam daripada YouTube. Pagi tadi mama sibuk mengulangkaji tajwid jadi Fayyadh menonton sendirian Abc.

Hari ini juga Fayyadh ada kalimah baru iaitu "Da"..  Asyik menjerit Da Da Da.

Petang tadi baru kami bekarya.. Projek seni cap tapak tangan. Fayyadh penggeli sebab water colour ini melekit. Sempat dia lap tapak tangan merah ke rambut dan telinga sudah rupa mangsa kemalangan..


Karya Fayyadh telah Mama gantung di tepi tangga. Ruang dinding tangga akan mama hiaskan dengan karya anak-anak didik mama.


Mama nak print gambar haiwan dan tampal pada board ini tapi printer meragam... Alhamdulillah Fayyadh tetap gembira dengan hasil kerja separuh jalan ini. Mama cuma dapat membaca nama haiwan dengan kuat sambil beraksi. Fayyadh pula bertepuk tangan.  


Selepas aktiviti comot-comot mestilah aktiviti basuh tangan.  Beberapa kali cubaan menterbalikkan besen dan mencelup botol sabun ke dalam air. 



Mama tidak banyak masa jadi mama masak sesuatu yang pantas. Tidak lain dan tidak bukan ialah masak nasi letak ayam dan sayur sekaligus dalam periuk nasi. Mama menggunakan minyak zaitun untuk menumis halia dan bawang Holland. Kemudian masukkan ayam dan garam bukit. Tambahkan beras dan air. Akhir sekali masukkan tomato yang telah diramas sikit.. Prof Muhaya kata tomato yang dimasak lebih berkhasiat berbanding yang mentah... Siappppp!

Fayyadh suka nasi berperencah, macam nasi pengantin..


Nak kongsi sikit...  Ulangkaji Intensif SPM ini berkonsepkan seorang guru dan seorang pelajar. Sangat fokus dan ekslusif. Sangat sesuai untuk pelajar yang perlukan lebih perhatian..  Maklumat lanjut boleh rujuk hometuitionkhalilah.blogspot.com 



No comments:

Post a Comment